skip to Main Content
Hoe Jij In Minder Dan 3 Uur Per Week Sterk, Fit En Slank Wordt

Hoe jij in minder dan 3 uur per week sterk, fit en slank wordt

Wanneer je weinig traint zal je nauwelijks resultaat behalen. Maar wanneer je teveel traint, behaal je ook geen resultaat. Ik leg je uit hoe jij optimaal kunt trainen en met weinig tijd, optimale resultaten gaat behalen.

Hoe vaak werk jij aan je fitheid?

Hoe vaak ga jij naar de sportschool? Welk resultaat heb je behaald in de afgelopen 8 weken? Wanneer je hier niet tevreden over bent en graag sterk, fit en slank wilt zijn heb je maar 3 uur per week nodig om wel een resultaat te behalen waar je blij van wordt!

Fit zijn draait in grote lijnen om je belastbaarheid en het herstel. Wanneer je jouw lichaam te zwaar traint, zal het langer nodig hebben om te herstellen. Hoe vaker je traint, hoe minder oefeningen en sets je zou moeten doen, wanneer je doel is om gezond af te vallen.

Wanneer je elke training tot maximaal gaat kun je met 2-4 trainingen per week, van ±45 minuten, geweldige resultaten behalen.

Echter heb je dan wel een trainingsschema nodig wat bij jou past. Iedereen is anders. De een is beter belastbaar dan de ander en de ander is fitter dan weer iemand anders. Een persoonlijk plan is dus essentieel. Niet alleen voor je training, maar ook voor je voeding. Wanneer je voedingsstoffen tekort hebt om datgene te doen wat jij doet en wilt, moet je die aanvullen met voldoende energie (kcal) en voedingsstoffen.

Doe aan krachttraining

Krachttraining is het meest effectief om te doen wanneer je gezond wilt afvallen. Met krachttraining vergroot je je ‘vetverbrandingsmotor’ (de spieren) en krachttraining is de basis voor snelheid, explosiviteit, lenigheid, stabiliteit etc.

Daarnaast is het met krachttraining heel gemakkelijk om nieuwe impulsen aan het lichaam te geven, waardoor het lichaam continu moet aanpassen aan de nieuwe situatie. Hierdoor stimuleer je continu de groei van je spieren.

Hoeveel keer per week je zou moeten trainen

Het aantal trainingen per week hangt heel erg af van jouw persoonlijke situatie. Maar je zou in ieder geval 2-4 x per week moeten trainen om resultaat te kunnen verwachten.

Wanneer je een drukke agenda hebt en goed eet, zou je met 2x per week training een heel goed resultaat kunnen behalen. Wanneer je meer tijd hebt en goed kunt herstellen na een training, dan kun je 3-4 x per week gaan trainen. Echter is het ook dan erg belangrijk om niet meer dan 2 dagen achter elkaar te trainen ivm je herstel.

Stel je hebt maandag t/m donderdag de tijd om te trainen en de andere dagen niet, kies er dan voor om maandag, dinsdag en donderdag krachttraining te doen met 2 afwisselden fullbody schema’s en op woensdag rust te houden of een stuk te gaan fietsen of hardlopen bijvoorbeeld, zodat je kunt herstellen van de krachttraining.

Wanneer je elke dag zou kunnen plannen om te trainen, adviseer ik je om maandag, woensdag en vrijdag te trainen en in het weekend een ontspannen inspanning te doen.

Heb je veel stress, dan moet je vaker ontspannende dingen doen om de stress te kunnen verwerken. Hoe relaxter jij je voelt, hoe beter bijvoorbeeld je spijsvertering is. Dit is essentieel om goede resultaten te behalen.

Spijsvertering

Voeding is enorm belangrijk! Wanneer je goed traint, maar weinig voedingsstoffen opneemt in je darmen zal het resultaat minimaal zijn. Het optimaliseren van je spijsvertering is simpel en met enkele aanpassingen, voel je je binnen een week fitter en slanker.

Wanneer je kleinere maaltijden verdeeld over de dag om de 3 uur eet, spijsverteringssysteem je voeding beter verteren en opnemen. Door koolhydraten zoals brood, rijst, pasta, fruit, yoghurt, muesli etc los te eten van de eiwitten, vetten en groenten help je het lichaam om je voeding makkelijker op te nemen.

We eten vaak onbewust en nemen niet de tijd om te eten. Door minimaal 4 maaltijden eiwitten, vetten en groenten te eten, krijg je veel meer voedingsstoffen binnen en minder suiker en koolhydraten waarvan toch vaak al genoeg is opgeslagen in ons lichaam.

Heb jij vet boven je heupen? Dan doe je er goed aan om een week geen koolhydraten te eten. Binnen een week kun je al heel veel verbeteren aan je lichaamssamenstelling door koolhydraten (maximaal 2 weken) te laten staan.

Na 1 of 2 weken ga je weer een koolhydraatmaaltijd per dag toevoegen en zal je merken dat je energieniveau vele malen hoger ligt dan dat je gewend was en je vetpercentage snel afneemt.

Werk met een persoonlijk plan

Zoals als eerder gezegd werkt een persoonlijk plan het beste om doelgericht aan de slag te gaan. In ons Lifestyle plan vul je elke 4 weken een nieuwe vragenlijst in en krijg je automatisch 2 nieuwe trainingsschema’s die passen bij jouw persoonlijke situatie op dat moment.

Vanuit het hormoonprofiel krijg je een specifiek tempo en een specifieke reprange die bij jou passen op dat moment. In de menuplanner maken we een aanpasbaar menuplan voor je, zodat je altijd de juiste hoeveelheid voeding tot je neemt in de juiste samenstelling. Wanneer je dit plan precies volgt, durf ik je een succesvol resultaat te beloven.

TIP! Probeer Online Lifestyle Plan nu de 1e 4 weken uit voor slechts €1,- (daarna 4 wekelijks opzegbaar)

Gebruik kortingscode

FIT100

bij het afrekenen van OLP Lifestyle

 

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top